Till navigering av sidans innehåll Till övergripande innehåll för webbplatsen
Du är inte inloggad och ditt bidrag blir anonymt. Vill du vara med i lotteriet måste du vara inloggad på ett konto.
Bidraget kommer att skapas med ett genererat användarnamn: VeYiL V

Pac-Man

< Tillbaka

Games.Pacman.Highscore

    Instruktioner

    Kontroller - Dator

    Använd piltangenterna eller W,A,S,D-tangenterna för att styra Pac-Man.

    För att pausa/starta spelet kan du trycka på mellanslag eller Esc-knappen eller klicka någonstans i spelrutan.

    Kontroller - Surfplatta och telefon

    Swipea för att styra Pac-Man.

    Du kan också använda pilknapparna under spelrutan för att styra Pac-Man.

    För att pausa/starta spelet kan du trycka på spelrutan en gång.

    Spöken

    Spöken än monster som jagar Pac-Man och dödar honom om de fångar honom.

    Varje spöke har olika strategier för hur de jagar Pac-Man.

    Inky

    Inky stannar i spökboet till dess att Pac-Man ätit minst 30 piller. Han bor nere i högra hörnet.

    Blinky

    Blinky är det mest arga av de fyra spökena. Han börjar jaga Pac-Man på en gång och siktar rakt på honom. Han bor högst upp i det högra hörnet.

    Pinky

    Pinky börjar också jaga Pac-Man på en gång. Han siktar alltid på 4 fält framför och fyra fält till vänster om Pac-Man. Han bor uppe i det vänstra hörnet.

    Clyde

    Clyde stannar i spökboet till dess att Pac-Man ätit minst 2/3 av alla piller. Han bor längst ner i vänstra hörnet.

    Spökenas humör

    Spöken har två olika humör som ändrar hur de beter sig i spelet.

    Utspritt humör

    Det här är det vanliga humöret. När spökena är på utspritt humör går de till sina hem och stannar där.

    Jakthumör

    Efter en viss tid ändrar spökena humör och börjar jaga Pac-Man. Det visas genom att väggarna blir röda.

    Föremål

    Piller

    Målet med varje nivå är att äta alla vita piller utan att fångas av spökena. Ett piller är värt 10 poäng.

    Kraftpiller

    På varje nivå finns det 4 kraftpiller som är lite större än de vanliga. Om Pac-Man äter ett av dem blir han stark nog för att kunna äta spökena. Det visas genom att spökena bli blåa. Ett kraftpiller är värt 50 poäng.

    Om Pac-Man äter alla spökena får du 100 poäng. Spökenas själar återvänder till spökboet innan de börjar jaga Pac-Man igen.

    Info

    Pacman Canvas är baserad på öppen källkod och skriven av utvecklaren platzh1rsch.

    Ursprungskoden går att få tag på Github under licensen Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0.

    Poäng:
    Level:
    Liv:
    Pacman Canvas

    Klicka för att spela

    Games.Pacman.CanvasIsNotSupported